Czy zdrowa dieta musi być droga?

tania dieta

Rynek żywieniowy jest wciąż rozwijany, powstają nowe produkty o kolejnych wyjątkowych właściwościach. Zdrowa dieta jest już nie dietą prostą, ale urozmaiconą drogimi suplementami, składnikami sprowadzonymi z odległych krajów i proszkami o przeróżnych działaniach wzmacniających i usprawniających organizm. Oczywiście, stosowanie tych produktów w większości przypadków wiąże się tylko z pozytywnymi skutkami. Ale czy są one niezbędne do prowadzenia zdrowego trybu życia, odżywiania się zdrowo i posiadania zbilansowanej diety? Oczywiście, nie. Zdrowa dieta wcale nie musi być droga, często bardzo zdrowe produkty są najtańsze na sklepowych półkach. Wydaje się to niemożliwe, ale podam tutaj kilka przykładów produktów tanich i zdrowych, jak również technik kupowania żywności tanio.
W celu znalezienia tanich produktów żywnościowych warto zapoznać się z ofertą hurtowni oraz sklepów sprzedających produkty na kilogramy – szczególnie strączki, ryż, makarony, kasze. Warzywa strączkowe, np. fasola czerwona, biała, soczewica, ciecierzyca i inne, są świetnym źródłem białka. Ponad to są bardzo tanie, gdy kupowane w postaci suchej. Podobnie ryż i makarony dostępne na wagę – poleca się, aby wybierać raczej pełnoziarniste zarówno ryż, jak i makaron. Posiadają one więcej błonnika niż biały ryż i biały makaron, co powoduje usprawnienie trawienia, a także wydłużenie uczucia sytości. Kasze zaś oprócz błonnika i białka zawierają cenne wartości odżywcze, które wzmacniają ciało.
Innym sposobem na oszczędzenie pieniędzy nie rezygnując ze zdrowej diety jest planowanie posiłków. Można poświęcić jeden lub dwa dni w tygodniu na przygotowywanie dań na kilka dni naprzód. Dzięki temu nie podejmujemy wciąż nowych decyzji o zdrowym i zbilansowanym posiłku, a czas wyboru ograniczamy do dnia gotowania. Przygotowanie zdrowego i smacznego posiłku oraz zachowanie go w plastikowym lub szklanym pojemniku skłoni także do tego, by nie wychodzić zbyt często na miasto w celu zjedzenia czegoś „na szybko”. Jedzenie w restauracjach, choć często bardzo smaczne, jest nierzadko tłuste, obficie posolone i przyprawione różnego rodzaju sosami. Gotowanie w domu daje możliwość kontrolowania składu posiłków pod tymi względami.
Następny punkt to porcjowanie jedzenia – ma to związek także z przygotowywaniem posiłków wcześniej. Zależnie od zapotrzebowania kalorycznego oraz na konkretne wartości odżywcze u ludzi różni się ilość jedzenie, która jest dla nich optymalna. Ważenie jedzenia podczas gotowania nie tylko sprawia, że się nie objadamy, ale także zmniejsza marnowanie żywności, a tym samym pieniędzy.
Dieta zdrowa wcale nie musi być droga, wystarczy śledzić promocje, ofertę sklepów spożywczych i hurtowni i wybierać świadomie. Przy takiej różnorodności produktów, co dziś warto dowiedzieć i nauczyć się – co jest tanie i zdrowe, a co drogie i tylko na zdrowe wygląda

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta witryna korzysta z plików cookies. Wykorzystujemy pliki cookie m.in. do spersonalizowania reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Więcej informacji w Polityce prywatności