Studia a zdrowy tryb życia

studia

Studia to czas, w którym wyjątkowo trudno jest zadbać o zdrowy styl życia. Najczęściej wiążą się z czasem, w którym mieszkamy daleko od rodziców, nasze finanse są ograniczone, a obowiązki studenckie połączone z intensywnym życiem towarzyskim pochłaniają całą naszą energię oraz czas. Jednak warto zadbać o zdrowy styl życia także na studiach, może on bowiem wpłynąć bardzo pozytywnie na nasze wyniki w nauce, a także wygląd i samopoczucie. Obowiązki studenckie przestaną wydawać się tak przytłaczające i skomplikowane, jeśli rano będziemy wstawać wypoczęci i pełni energii. Jeśli też odpowiednio zadbamy o swój styl życia, znajdziemy czas zarówno na naukę, na zabawę i imprezy, a nawet na odpoczynek.
Przede wszystkim warto nauczyć się dzielić czas na dwie części. Część pierwsza to nauka, a część druga to zabawa. Są to dwie osobne części i to co robimy w pierwszej pod żadnym warunkiem nie może przedostawać się do tego, co robimy w drugiej. Oznacza to, że jeżeli jest czas na naukę, to myślimy wyłącznie o nauce. Jeżeli zaplanowaliśmy, że tego dnia od ósmej rano do trzynastej jesteśmy na zajęciach, a potem przez trzy godziny uczymy się samodzielnie w domu, to w tym czasie zajmujemy się tylko tym. Gdy wybija szesnasta, odkładamy książki choćby nie wiem co i przechodzimy w tryb zabawy. W tym czasie robimy wszystko, byle się nie uczyć. Jak idziemy na imprezę, to imprezujemy, zamiast rozmawiać o studiach. Taki podział dnia na czas nauki i zabawy zapewnia niezwykły komfort psychiczny. Dzięki temu, że wiemy, że na ten dzień wypełniliśmy już swoje obowiązki studenckie, możemy bez wyrzutów sumienia oddać się zabawie, zapomnieć na chwilę o nauce i dać odpocząć naszemu umysłowi. W ten sposób następnego dnia siadając do książek będziemy dysponować nową dawką energii, a zdobyta poprzedniego dnia wiedza będzie miała szansę się porządnie usadowić w naszej głowie. No i nie będziemy zatruwać życia naszym kolegom, rozmawiając tylko i wyłącznie o nauce…
Drugą ważną rzeczą jest jedzenie. Na studiach mamy tendencję do jedzenia co popadnie, bo nie mamy za wiele czasu na gotowanie. Przez to zadowalamy się pączkiem schwytanym na szybko z cukierni w drodze na uczelnię czy bułką z uczelnianego kiosku. Po całym dniu zajęć wpadamy do mieszkania i jesteśmy tak głodni, że rzucamy się na jakiekolwiek jedzenie, najczęściej węglowodany, bo nasz organizm domaga się energii. Warto przygotować sobie chociażby zdrowe, pożywne kanapki i jakiś owoc, by nie być głodnym na zajęciach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta witryna korzysta z plików cookies. Wykorzystujemy pliki cookie m.in. do spersonalizowania reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Więcej informacji w Polityce prywatności